Medarbejderes forventninger til ledere i fremtiden

Medarbejderes forventninger til ledere i fremtiden

Medarbejder forventninger

Det sidste år har for evigt ændret den måde, medarbejderne ser på sit arbejde. Én ting gælder dog stadig: Virksomheder, der ønsker at tiltrække og bevare det talent, de har brug for, for at komme videre, skal forstå og imødekomme de deres fremtidige arbejdsstyrkes prioriteter.
De skal omfavne nye, fleksible arbejdsmodeller og dyrke en arbejdsstyrke, der kan designe deres egen karriere. Medarbejdere ønsker at bestemme, hvornår og hvor de arbejder. De vil arbejde med et forskelligt team. De ønsker at blive målt på den værdi, de leverer, ikke på det volumen, de leverer. Og de forventer, at de får den plads og tillid, de har brug for, til at udføre deres allerbedste arbejde, uanset hvor de tilfældigvis er. Virksomheder, der forstår og omfavner disse ønsker og behov, vil ikke kun øge deres eksisterende arbejdstagers motivation og engagement, men vil få opmærksomhed fra de bedste talenter og som konsekvens her tage deres forretning til nye højder . 


Det sidste år har fremskyndet den digitale transformation på tværs af sektorer. Sammen med en universel anerkendelse af, at omstillingsparate og modstandsdygtige medarbejdere er en virksomheds sande livsnerve, kom en forståelse af, at en virksomheds arbejdsstyrke er afgørende for forretningens opsving. Dette har fået organisationer til at genoverveje, hvordan de tiltrækker, fastholder og styrer deres talent.

Citrix gennemførte en undersøgelse, som de kaldte Talent Accelerato. Det var en årelang undersøgelse af globale arbejdsmønstre og planer designet til at forstå, hvordan arbejde vil ændre sig, og den rolle, som teknologien vil spille, for at sætte folk i stand til præstere bedst. Talent Accelerator-undersøgelsen kombinerer forskning fra mere end 2.000 vidensarbejdere og 500 HR-direktører i store, etablerede virksomheder og mellemstore virksomheder med mindst 500 ansatte med base i USA. Da undersøgelsen blev bestilt, arbejdede begge grupper af fagfolk under faste kontrakter og arbejdede i øjeblikket eller havde for nylig arbejdet hjemmefra som et resultat af Covid-19-begrænsninger.

 

Et kig ind fremtidens ledelseskompetencer.

 

Resultatet af undersøgelsen

Når det kommer til, hvordan talentadministration i fremtiden kan se ud, pegede undersøgelsen på tre definerende prioriteter blandt vidensarbejdere:

1. Medarbejdere forventer høj grad af fleksibilitet.

Ifølge undersøgelsen siger 88% af vidensarbejdere, at når de søger efter en ny stilling, vil de lede efter en, der tilbyder fuld fleksibilitet i deres timer og placering. Også 83% forudsiger, at som svar på den globale mangel på dygtigt talent vil virksomheder udnytte fleksible arbejdsmodeller for at nå ud til egnede kandidater, uanset hvor de bor – men kun 66% af HR-direktører føler det samme. Hvad mere er:

76% af de adspurgte medarbejdere mener, at de vil være mere tilbøjelige til at prioritere livsstil (familie- og personlige interesser) frem for nærhed til arbejde og vil forfølge job på steder, hvor de kan fokusere på begge dele – selvom det betyder at tage en lønnedsættelse.

83% af medarbejderne mener, at det er mere sandsynligt, at arbejdstagere flytter ud af byer og andre bymæssige placeringer, hvis de kan arbejde hjemme fra størstedelen af ​​tiden.

For at positionere sig for at vinde i fremtiden bliver virksomheder nødt til at møde medarbejderne, hvor de er.

2. Medarbejdere vil gerne have re-defineret, hvordan produktiviteten måles

I fremtiden bliver virksomheder nødt til at overveje, hvordan de måler produktivitet, fordi traditionelle målinger – og synspunkter om, at ordentligt arbejde ikke kan udføres uden for kontoret – ikke længere ser korrekt. Ifølge undersøgelsen ønsker dagens medarbejdere at blive målt på den værdi, de leverer, ikke volumen. Og de forventer at få den plads og tillid, de har brug for, til at udføre deres allerbedste arbejde, uanset hvor de tilfældigvis er.

86% af medarbejderne sagde, at de foretrækker at arbejde for en virksomhed, der prioriterer resultater frem for output. Hvad betyder det? Nye medarbejdere ønsker at arbejde for en virksomhed, der er mindre interesseret i den kvalificerede arbejdsudbytte, de er i stand til at producere, og mere om den påvirkning, de kan levere til virksomheden holistisk set.

Men der er et hul her, hvor kun 69% af HR-direktørerne siger, at deres virksomhed i øjeblikket fungerer på denne måde, og kun halvdelen af ​​HR-direktørerne siger, at deres organisation som helhed ville være mere produktiv, hvis medarbejderne følte, at deres arbejdsgiver / seniorledelse team stolede på dem til at få arbejdet gjort uden at overvåge deres fremskridt.

Fremadtænkende virksomheder vil fokusere på at lukke dette hul og vil designe menneskecentrerede oplevelser, der giver medarbejderne den plads, de har brug for, for at frigøre deres fulde potentiale og levere transformerende resultater.

3. Medarbejdere ønsker at arbejde med et mangfoldigt team

Én ting som både medarbejdere og ledere synes at være enige om? Medarbejdere ønsker at arbejde for en virksomhed, der prioriterer mangfoldighed.

86% af medarbejderne og 66% af HR-direktørerne hævder, at en mangfoldig arbejdsstyrke bliver endnu vigtigere, når roller, færdigheder og virksomhedskrav ændres over tid.

Det bliver nødvendigt med ærlige, tilgængelige målinger af dine fremskridt indenfor mangfoldighed, for at sikre at bestræbelserne på at opbygge et mangfoldigt team er målbare, målrettede og effektive.

Takeaway for ledere

1. Se skoven gennem træerne.

Ledere skal ikke lade afstand begrænse deres rekruttering. På den måde vil de kunne udvide potentialet til at tiltrække medarbejdere, der kan øge organisationens kreativitet og produktivitet. De kan f.eks. ansætte flere deltids-, kontrakt- og projektarbejdere. Derudover skal de kigge mere globalt, da  talentet kan være i hele verden.

2. Prioritere læring og udvikling.

Nye forretningsmodeller udløst af pandemien og ændringer i kundernes præferencer og behov har givet anledning til nye muligheder for virksomheder – og deres medarbejdere. Derfor vil kompetenceudvikling være en kritisk faktor, for at udnytte disse muligheder.

  • 82% af medarbejderne og 62% af HR-direktørerne mener, at medarbejderne bliver nødt til at finpudse deres nuværende færdigheder eller opnå nye kompetencer mindst en gang om året for at opretholde konkurrencemæssige fordele på et globalt jobmarked.
  • HR-direktører mener, at det at sikre, at en organisation har den nyeste samarbejdesteknologi på plads for at muliggøre agil læring, er den vigtigste faktor i rekruttering og fastholdelse af det bedste talent, og 88% af medarbejderne bekræfter denne opfattelse og siger, at de ser efter dette, når de søger efter en ny stilling.

Organisationer bliver nødt til at prioritere omskoling og uddannelse for at tiltrække og bevare det talent, de har brug for, for at få deres virksomheder til at vokse. De, der gør det, vil ikke kun øge motivationen hos deres eksisterende arbejdere, men vil få opmærksomhed fra de lyseste nye rekrutter og positionere sig til at komme ud af pandemien ikke kun hvor de var, men i en stærkere og bedre position til at komme videre.

Artiklen er inspireret og frit oversat fra: https://hbr.org/2021/05/what-your-future-employees-want-most?utm_medium=email&utm_source=newsletter_monthly&utm_campaign=leadership_not_activesubs&deliveryName=DM139554

Fremtidens ledelse

Vil du inspireres og lære mere om Fremtidens ledelse.

1045 597 Ritterhuset